Alla inlägg den 22 maj 2006

Av Glen Åkesson - 22 maj 2006 10:08

Ett måste för alla livsnjutare, även om den handlar mest om kaffe! Kolla in Barista Dans blogg där han skriver om espresso, latteart och annat. Läs mer här...Ha d.Glen

Av Glen Åkesson - 22 maj 2006 09:57

Tjenare alla glada.Satt och surfade på riktigtkaffe.se och såg att de ska anordna ett kaffeseminarium i Göteborg. Kul ide av Cheffalo tycker jag. Hoppas det går att fixa till i Stockholm också. Det är några stycken som blev inspirerade av Mockan som jag skrev om igår. Det är jättekul naturligtvis och det spädde på uppfinningsviljan en aning. Energisk som jag är stod jag och funderade på vad jag ska använda min sista cl i espressokoppen till, varför inte choklad. Det blev riktigt gott, med en eftersmak som påminner lite om beska och syra i ett äpple. Den här gången gjorde jag en Ristretto (dubbel) och fyllde på med choklad upp till kanten. På med lite mjölkskum och sen klart.Ha d.Glen

Ovido - Quiz & Flashcards