Direktlänk till inlägg 3 maj 2006

Resor - Norge är inget ruttet land.

Av Glen Åkesson - 3 maj 2006 21:54

Tusan, för mycket espresso idag. Det är ingen ide att fundera på att sova än. Tänkte på en sak i duschen. Alla resor jag gör (förutom de jag gjort i jobbet) går alltid till ställen vid havet. Jag har nog hittat något där som ger lugn och ro. Lite pretto kanske, men, men. En av de bättre resorna jag gjort var bilsemestern till Norge 2004. Jag och min sambo åkte till Norge för att se allt som är vackert där (åtminstone från Trondheim ner till Oslo). Inge fel på inlandet. Alls. Men det var något speciellt med havet tyckte jag. Alla räkor, fisken och den vackra och karga naturen. Inte blev det sämre av att vi hittade ett litet paradis norr om Bergen: Kalvåg. En liten fiskeby som förmodligen hade Norges bästa mat (inte för att det säger så mycket). Kommer aldrig att glömma breflabben de serverade efter fisketuren i regnet. Inte heller glömmer jag den 5 mm stora fästingen jag fick karva ut med min trubbiga fällkniv senare på kvällen. Den saten ville inte släppa så han fick smaka på kniven...Schyssta var de också därborta i Norge, jag och sambon fick tälta på restaurangägarens tomt. Det var där jag fick fästingen förresten. Så kan det gå.Ha d.Glen

 
 
Ingen bild

faster j

4 maj 2006 00:15

Visst är det härligt med havet...och Norge, om man slipper tälta! Synd bara att det är så dyrt där.

 
Ingen bild

Glen

4 maj 2006 08:34

Jo det är himla fint. Det är lite blött där bara. Kom upp och smaka lite kaffe nån dag.

/Glen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Glen Åkesson - 30 maj 2006 17:17

Bäste läsare... Igår gjorde jag av med en rasande mängd kaffe och mjölk. Jag skulle så gärna vilja få till det som killen i [url=http://brandautopsy.typepad.com/brandautopsy/2006/04/the_art_of_espr.html]filmen[/url]. Ha d Glen...

Av Glen Åkesson - 23 maj 2006 16:01

Tjenare. Vilken dag! Min kompis Johnny kom på besök och accepterade erbjudandet om en mocka (se nedan) och jag fick för första gången till lite "latteart" i min kopp. Jag är medveten om att den inte är världens snyggaste, men för första gången!!!...

Av Glen Åkesson - 22 maj 2006 10:08

Ett måste för alla livsnjutare, även om den handlar mest om kaffe! Kolla in Barista Dans blogg där han skriver om espresso, latteart och annat. [url=http://www.stenqvist.kreativiteket.se/blogg/]Läs mer här...[/url] Ha d. Glen ...

Av Glen Åkesson - 22 maj 2006 09:57

Tjenare alla glada. Satt och surfade på [url=http://www.riktigtkaffe.se]riktigtkaffe.se[/url] och såg att de ska anordna ett kaffeseminarium i Göteborg. Kul ide av Cheffalo tycker jag. Hoppas det går att fixa till i Stockholm också. Det är någ...

Av Glen Åkesson - 21 maj 2006 16:36

Det är så gott! Trodde aldrig att kaffe med choklad kunde bli så här gott, men med en schysst espresso som bas kan det uppenbarligen inte bli fel. 6 cl (65-70 grader) Drickchoklad - Lite starkare blandad enligt min smak, ej kokad... 6 cl espress...

Ovido - Quiz & Flashcards